How Koreans Use Social Media
Recently, there were some interesting reports about the social media* habits of Koreans.
According to one report, 87 percent of the Korean population used social media this year.
This is the third highest rate of social media users in the world.
Korea only ranked behind the United Arab Emirates and Taiwan.
The usage rates of those countries were 99 percent and 88 percent, respectively.
Koreans use social media in different ways.
With it, some find information and exchange ideas.
Others use it to keep in touch with family and friends.
Then, which social media sites did Koreans use?
According to another report, Naver Band was the nation’s most popular social media site.
It had 16.9 million users this year.
Instagram followed with 11.4 million users, while KakaoStory had 9.9 million users.
Other sites like Facebook and TikTok were also popular.
Furthermore, different age groups preferred different social media sites.
For example, the report found that Facebook was favored by most teenage users.
People in their 20s and 30s preferred Instagram to upload images and texts.
Those in their 40s and 50s mostly used Naver Band, which is good for meetings and club activities.
* social media 소셜 미디어 (사회 관계망에 사용되는 웹사이트와 소프트웨어)
recently 최근에
report 보도
habit 습관, 습관성 중독
population 인구
rate 비율, -율
rank (등급등위순위를) 차지하다
usage 사용
respectively 각각
information 정보
exchange 주고받다, 나누다
keep in touch with ~와 연락하다
nation 나라, 국가
popular 인기 있는
million 백만
follow with ~으로 뒤잇다
prefer 선호하다
favor 선호하다
teenage 십대의
text 글
mostly 주로
meeting 회의
activity 활동
한국인들은 소셜 미디어를 어떻게 사용하는가
최근에, 한국인들의 소셜 미디어(social media) 습관에 관한 흥미로운 보도가 몇 가지 있었다.
한 보도에 따르면, 올해 한국 인구의 87퍼센트가 소셜 미디어를 사용했다.
이것은 소셜 미디어 사용자가 세계에서 세 번째로 높은 비율이다.
한국은 아랍 에미리트 연합국과 대만 다음 순위를 차지했다.
그 국가들의 사용 비율은 각각 99퍼센트와 88퍼센트였다.
한국인들은 소셜 미디어를 다양한 방식으로 사용한다.
그것으로, 어떤 사람들은 정보를 찾고 아이디어를 주고받는다.
다른 사람들은 가족과 친구들과 연락하기 위해 그것을 사용한다.
그러면, 한국인들은 어떤 소셜 미디어를 사용했는가?
또 다른 보도에 따르면, 네이버 밴드가 그 나라의 가장 인기 있는 소셜 미디어 사이트였다.
그것은 올해 1,690만 명의 사용자가 있었다.
인스타그램이 1140만 명의 사용자로 뒤를 이었고 반면 카카오스토리는 990만 명의 사용자가 있었다.
페이스북과 틱톡 같은 다른 사이트들 또한 인기가 있었다.
더구나, 다른 연령 집단은 다른 소셜 미디어 사이트들을 선호했다.
예를 들면, 그 보도는 페이스북은 대부분의 십대 사용자들에게 선호되었다는 것을 알아냈다.
20대와 30대의 사람들은 사진과 글을 올리는데 인스타그램을 선호했다.
40대와 50대 사람들은 대개 네이버 밴드를 사용했는데, 그것은 모임과 클럽 활동에 적합하다.